tiistai 12. helmikuuta 2013

DAILIES TOTAL1®

DAILIES TOTAL1®
Sain kokeiltavaksi 10 paria DAILIES TOTAL1® - piilolinssejä. Osallistuin hakuun, jossa etsittiin näille uusille linsseille testipilotteja. Kävin sitten Silmäasemalla näöntarkistuksessa ja sain linssit kokeiltavaksi.

Näkö oli taas hieman heikentynyt, viimeksi olin tsekannut näön raskaana ollessa. Joten ihan tarpeeseen tuo muutos tuli. Mulla kun on silmissä aika eri paria nuo vahvuudet, niin piilolinssit on kyllä tosi paljon mukavammat päivittäisessä käytössä. Mutta mulla on niin kuivat silmät, etten pysty kauan pitämään kerralla enkä montaa päivää putkeen. 

Olen käyttänyt ennenkin Dailies - linssejä, koska pesunesteillä läträäminen ei vaan sovi mulle. Nekin ärsyttävät silmiä jonkin verran. Niistä mulla on ollut vain hyviä kokemuksia, mitä nyt tosiaan kuivuvat helposti esim. autoa ajaessa.

Näistä uusista Dailies total - linsseistä huomasin oikeastaan eron vain ensimmäisten muutaman tunnin aikana. Kun linssin pisti silmään, se sulautui heti täysin enkä voinut sanoa (muusta kuin näön paranemisesta), että mulla oli linssi edes silmässä. Vasta muutaman tunnin kuluttua silmät alkoivat hieman kuivua, mutta silloinkin se oli kyllä vähäisempää kuin tavallisissa Dailies linsseissä. Eli käyttömukavuus oli kyllä koko päivän hyvä, eivätkä silmät väsyneet yhtään linssien pitämiseen.

Edelleenkään en voi siirtyä täysin piilolinssikäyttäjäksi, mutta just mun tarpeeseen, eli juhliin, liikuntaan, ulkoiluun jne..., nämä sopivat todella hyvin.

Aion kyllä seuraavankin satsin käydä hakemassa näitä, enkä palaa enää vanhoihin linsseihin. Sen verran mukavat ovat kuitenkin ne ensimmäiset tunnit. :)

Ja onhan se ihan kiva niitä käyttää, kun Johanneksella on "revitään silmälasit päästä"-vaihe päällä. :D

Täältä löydät lisätietoja näistä linsseistä: Dailies total 1

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)