tiistai 26. helmikuuta 2013

Smoothie

Aamupala
Olen tässä viime viikkoina halunnut lisätä aamupalaani hieman proteiinia, kun tuntuu siltä että on vetänyt itsensä hiilariähkyyn jo ennen yhdeksää aamulla. Joten on tullut tehtyä erilaisia smoothie-kokeiluja. Se on niin helppo aamupala, että leipien tekeminen kestää kauemmin.

Jääkaappiin kannattaa varata maustamatonta jogurttia, maustamatonta rahkaa ja lisäksi banaania. Näitä käytän jokaisen smoothien pohjana ja sitten lisään joko marjoja tai hedelmiä.

Esimerkki smoothie
250 g rahkaa
250 g jogurttia
1 banaani
2 dl mustikoita / 2 dl mansikoita / 3 kiiviä

Sitten nämä kaikki vaan yhteen blenderiin ja sur sur, niin on valmista. :) Ja riittää siis useampaan kertaan tai useammalle henkilölle. Itse olen sitten juonut välipalaksi tai seuraavana aamuna tästä ja Mika juo pienen lasillisen. Tosin kiivi smoothielle irvisteli tänä aamuna. :D No, oman maun mukaan voi lisätä sokeria, jos haluaa. :)

Mulla ongelma kyllä on, että kroppa tuntuu vaativan jotain suolaista lisäksi. Eli oon kyllä edelleen syönyt yhden leivän tämän lisäksi. Mutta jääpä se toinen leipä syömättä...

Lisäksi olen lisännyt aamuun hieman enemmän vedenjuomista, jotta kroppa lähtisi käyntiin. Sitten vielä otan vitamiinitabletin ja kalaöljykapselin.

Oikein mukavaa tiistaita, mulla on fiilis, että tästä tulee oikein hyvä päivä. :) Meillä on Luukaksen kanssa hiustenleikkuu edessä, itsekin ajattelin napsaista muutaman sentin pois. Päätin sittenkin mennä vielä kampaajalle, kun ei mitään laitteita olla vielä hiustenleikkuuseen hommattu. Johannes tulee mukaan kampaajalle, joten sitä showta odotellessa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)